٢ سال و ٣ ماه قبل ،پنجشنبه ٢٥ آذر ١٤٠٠

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان و خبرگزاری خبربان،

   حسین متولی در مراسم گرامی‌داشت هفته حمل و نقل که در سالن همایش اداره کل ارشاد برگزار شد، ضمن تبریک این هفته به فعالان حوزه حمل و نقل، اظهار کرد: ۸۰ درصد تولید ناخالص ملی مرتبط به حوزه حمل و نقل است و این حوزه سهم خوبی در بخش اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

   وی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور به این حوزه مرتبط است. مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به رابطه مستقیم ۲ بخش راهداری و حمل و نقل، افزود: در صورت تضعیف هر کدام از این بخش‌ها بخش دیگری نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. متولی توسعه و نگهداری در حوزه راهداری و حمل و نقل را مهم دانست و افزود: ۳ درصد سهم حمل و نقل و راهداری کشور مربوط به لرستان است. وی با اشاره به ۱۲۷ میلیون تردد از طریق پایانه‌های مسافری طی سال گذشته، تصریح کرد: سهم تردد ناوگان سواری بیش از یک میلیارد است.

   مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بیش از ۵۰۰ میلیون تن جابجایی کالا از طریق شبکه جاده‌ای کشور انجام شده است.متولی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار شرکت حمل و نقل در کشور فعالیت دارند، گفت: بیش از ۶۵۰ هزار راننده در این شبکه مشغول به ارائه خدمات هستند. وی با اشاره به نگهداری بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده توسط راهداری، خاطرنشان کرد: در طرح راهداری زمستانه بیش از ۱۲ هزار راهدار و بیش از هزار پایگاه زمستانه فعال هستند. مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از توسعه و نوسازی ناوگان مسافری اتوبوسی، مینی‌بوس و ون خبر و ادامه داد: این مهم تا پایان سال محقق خواهد شد.

 

دیدگاه

    هیچ نظری برای مطلب مورد نظر ثبت نشده است.

دیدگاه شما