تقویت لجستیکی: چرا ایران هنوز هاب لجستیک منطقه نشده است؟

تقویت لجستیکی: چرا ایران هنوز هاب لجستیک منطقه نشده است؟
به قلم رضا دهقان از تین نیوز : به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و قرار گرفتن در تقاطع کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب، ظرفیت قابل توجهی برای تبدیل شدن به هاب لجستیک منطقه دارد. اما ضعف های ساختاری و مدیریتی در این حوزه باعث شده اند که این پتانسیل هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسد. بررسی این ضعف ها از جنبه های مختلف نشان می دهد که کشور …
ادامه مطلب

تحریم ها و زیرساخت ها؛ دو روی سکه صنعت لجستیک ایران

تحریم ها و زیرساخت ها؛ دو روی سکه صنعت لجستیک ایران
  به قلم مهدی ارفع از تین‌نیوز، در روزهای اخیر بحث انتقال پایتخت به جنوب کشور و منطقه مکران با واکنش های زیادی روبرو شده است. یکی از دلایل عمده طرح این موضوع نگرش ویژه به موضوع زنجیره تامین و تبدیل ایران به هاب لجستیک منطقه است. از یک سو، موقعیت جغرافیایی استراتژیک، ایران را به یک قطب بالقوه ترانزیت کالا تبدیل کرده است و از سوی دیگر، تحریم های …
ادامه مطلب

ترانزیت دریایی؛ حلقه مفقوده روابط ایران و تاجیکستان

ترانزیت دریایی؛ حلقه مفقوده روابط ایران و تاجیکستان
به گزارش اتاق ایران آنلاین، محمدحسین معصوم‌زاده، کارشناس مسائل آسیای میانه، در یادداشتی به بررسی روابط اقتصادی ایران و تاجیکستان و بی‌توجهی به ترانزیت دریایی برای این کشور محصور در خشکی پرداخته است. وابط دوجانبه بین ایران و تاجیکستان از ۳۰ سال پیش تاکنون با فراز و نشیب‌های گوناگونی همراه بوده است. در دهه ۹۰ میلادی و در اولین سال‌های پس از استقلال جمهوری تاجیکستان، ایران یکی از مؤثرترین بازیگران …
ادامه مطلب

کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت حمل بار و لجستیک

 کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت حمل بار و لجستیک
به گزارش تین‌نیوز، مهدی عبدالملکی در ویدئوی پیوست پنج کاربرد کلیدی هوش مصنوعی در صنعت حمل بار را شامل بهینه سازی لجستیک، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، وسایل نقلیه خودران، پیش بینی تقاضای مبتنی بر هوش مصنوعی و چت بات های خدمت رسان به مشتریان مورد بررسی قرار داده است به گزارش تین نیوز، عبدالملکی که این ویدئو را در اختیار خبرنگار ما قرار داده، معتقد است: این فناوری ها موجب …
ادامه مطلب

رانندگان کامیون در کدام کشورها بالاترین درآمد را دارند؟

رانندگان کامیون در کدام کشورها بالاترین درآمد را دارند؟
به گزارش روابط عمومی انجمن شرکت های حمل و نقل ایران، یکی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی با تدوین مطلبی به این پرسش پاسخ داد. ابراهیم علیاری راننده کامیوندار نوشت: با بررسی اینکه رانندگی کامیون به چه معناست و سختی آن چقدر می تواند باشد، به کشورهایی می پردازیم که پردرآمدترین رانندگان کامیون در جهان را دارند. استرالیا استرالیا بیش از ۷۰۰,۰۰۰ …
ادامه مطلب

نوشته‌های اخیر

__________

بازگشت به تارنما